Arbetsmiljödialoger - digitalt stöd för psykosociala skyddsronder

Kämpar du som chef med att få arbetsmiljöarbetet att röra på sig? Är du osäker på hur ni verkligen mår och vilka områden som behöver förbättras? Då är vår E-learning arbetsmiljödialoger för dig!

Platser kvar Utsålt Utsålt Få platser kvar Få platser kvar

5 990 kr

Beskrivning

Arbetsmiljödialoger är ett digitalt stöd för att hantera utmaningarna inom arbetsmiljöarbetet. Många känner sig osäkra eller stagnerade när det gäller att skapa öppna samtal och engagemang kring arbetsmiljöfrågor.

Vanliga enkäter kartlägger risker men når sällan till roten av problemen och kan ha långa ledtider. Personalmöten tenderar att vara ensidiga, där några få deltagare dominerar och andra är frånvarande.

Arbetsrelaterad ohälsa beror ofta på organisatoriska och sociala faktorer snarare än individuella brister. Arbetsmiljödialoger hjälper er att förstå och förbättra den organisatoriska och sociala arbetsmiljön. Genom att utveckla möteskulturen skapar ni utrymme för öppna samtal och ökat engagemang bland medarbetarna.

Som chef får du stöd från dina medarbetare i att ta gemensamt ansvar för att förbättra arbetsmiljön. Dialogerna ger ett underlag för riskbedömning och hjälper er att prioritera de områden som behöver mest uppmärksamhet. Med Arbetsmiljödialoger får du ett nytt verktyg för att systematiskt arbeta med OSA-faktorerna.

Välkommen att använda vårt digitala stöd för att leda ett utvecklande arbetsmiljöarbete där alla bidrar!

Upplägg och innehåll

Arbetsmiljödialoger är ett chefsstöd som fokuserar på att förebygga och hantera OSA-faktorer genom praktiska möten med din personalgrupp. Programmet består av fem teman, baserade på Arbetsmiljöverkets föreskrifter om den organisatoriska och sociala arbetsmiljön:

  • Tydlig organisering
  • Balanserad arbetsbelastning
  • Arbetstid och återhämtning
  • Vänligt gruppklimat
  • Ansvarsfullt samarbete

Varje tema har en strukturerad metod med tydliga instruktioner för mötena, vilket främjar öppenhet och delaktighet. Detta stärker relationerna och förståelsen inom gruppen.

Kursen genomförs helt i egen takt via vår webbportal och ger dig kunskap, instruktioner och verktyg för att leda effektiva arbetsplatsträffar. Med hjälp av filmer, körscheman och bildspel blir du väl förberedd för att hålla engagerande och relevanta möten.

Omfattning

En digital utbildning som kan genomföras när som helst och pausas och repeteras helt efter behov. Du får instruktioner och fem teman som du arbetar med i din arbetsgrupp.

Vill du veta mer?

  • Jonas Gustafsson

    Jag hjälper dig om du har några frågor om utbildningen.

    [email protected]
    0586-421 06

Relaterade utbildningar


Lägger till i kundvagnen

  • x