Avbokningsregler och betalningsvillkor

Vänligen läs igenom våra villkor ordentligt innan du bokar en av våra kurser. Du ansvarar själv för att säkerställa med din arbetsgivare att du har rätt att boka en utbildning innan du anmäler dig. Om du av något skäl är osäker och vill göra en preliminärbokning ber vi dig kontakta oss på utbildning@arbetsmiljöforum.se innan du skickar in din anmälan.

Våra av- och ombokningsregler

Öppna utbildningar

Anmälan till våra öppna utbildningar är bindande så snart du fått bekräftelsen som skickas ut i direkt anslutning till anmälan. Om du får förhinder kan du:

  • Överlåta din plats till en kollega (fram till utbildningstillfället)
  • Boka om till ett senare tillfälle i det fall utbildningen även ges vid flera tillfällen (kan göras kostnadsfritt fram till 30 kalenderdagar innan utbildningstillfället, därefter tas en ombokningsavgift om 20 % av utbildningskostnaden ut). 
  • Byta till en utbildning i samma prisklass (kan göras kostnadsfritt fram till 30 kalenderdagar innan utbildningstillfället, därefter tas en ombokningsavgift om 20 % av utbildningskostnaden ut),

Vid sjukdom
Vid sjukdom kan senare av- och ombokning medges om den görs skriftligen till oss på utbildning@arbetsmiljoforum.se och läkarintyg inkommer inom 14 dagar. Nytt läkarintyg inför varje ombokning krävs. 

 

Företagsanpassade utbildningar

Dessa villkor är gällande såvida inte annat överenskommits i offert eller uppdragsavtal.  

  • Vid av- och ombokning 2-4 veckor före utbildningsstart debiterar Arbetsmiljöforum beställaren 50% av utbildningskostnaden.
  • Vid av- och ombokning mindre än 2 veckor debiterar Arbetsmiljöforum beställaren 100% av utbildningskostnaden

I de fall där Arbetsmiljöforum har haft kostnader i samband med överenskomna anpassningar av utbildningsupplägg, material mm är kunden skyldig att ersätta Arbetsmiljöforum för dessa kostnader om de har uppstått innan avbokningen skett.

Läs mer om hur vi jobbar med personuppgifter

Priser och betalningsvillkor

Alla angivna priser avser en utbildningsdeltagare. 25 % moms tillkommer på det angivna utbildningspriset.

All betalning sker via faktura i förskott efter inkommen anmälan. Betalningsvillkor 30 dagar enligt uppgifter på kundfakturan. 

Du som beställare av en utbildning ansvarar för att uppge korrekta fakturauppgifter inklusive eventuella referensnummer vid beställning. Vi förbehåller oss rätten att ta ut en administrativ avgift på 500 kr vid ändring av fakturauppgifter efter att fakturan skickats ut till kund. Har fakturan förfallit debiteras kunden för påminnelseavgift, dröjsmålsränta och eventuell inkassoavgift.

Om betalning inte inkommer i tid skickas betalningspåminnelse med påminnelseavgift och dröjsmålsränta. Dröjer betalningen ytterligare skickas inkassokrav. 

Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna på hemsidan utan föregående avisering. Du som redan gjort en beställning betalar dock det vid beställningens datum angivna pris.